Startsida

19 okt. 2016

Chokladpudding

Hej
Oj oj oj vad gott detta är! I måndags testade jag för första gången att göra chokladpudding, gjord på avokado. Har sett det många gånger i tidningar och på diverse bloggar men nu så testade jag. Vincent kom och undrade vad det var jag pysslade med i köket, som tur var hann han inte se avokadon. Hade han gjort det hade han nog inte vågat smaka... hahah kräsen kille och avokado är ju grön!!!!



Här kommer det lätta receptet. Vill man inte söta med honung så väljer man helt enkelt bort det. Jag hade i ca 1 msk honung enbart för att jag ville att Vincent skulle smaka det men nästa gång testar jag nog utan.

Chokladpudding
4 små portioner

1 mogen avokado
0,5 dl kakao
0,5 dl grädde eller kokosgrädde
1 krm vaniljpulver
2 msk honung, kan uteslutas om så önskas

Mixa samman allt med din mixer.
Klart att servera





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar