Startsida

26 aug. 2016

Härliga Fredag

Hej,
Måste tipsa om att göra kyckling i Crock-Pot, blir galet gott! Förra helgen gjorde jag just detta och även om sonen tyckte sisådär om det så älskar jag det. Luktade ljuvligt i hela huset, det är så enkelt att fylla den och så går man därifrån och gör något annat roligt.

Ni som läser min blogg vet att jag och Anders firade 12 årig bröllopsdag i söndags och då gjorde jag Pulled Chicken till middag. Som förrätt serverade jag vitlöksgratinerade jätteräkor - Gambas, varmrätt blev det kycklingen med tillbehör samma som vid tacos och glass till efterrätt.

Pulled Chicken
Tyvärr hann jag inte ta något kort på jätteräkorna med det kommer säkert i framtiden eftersom de var jättegoda.

Receptet som jag använda hittar du här.
Då när jag gjorde det använde jag en lergryta men det funkade lika bra i Crock-Pot.

Först kokade jag ihop BBQ såsen, grovhacka sedan löken och lägg ner i Crock-Pot och även en hel vitlök.

Crock-Pot inställd på  lågtemp 6 timmar

Här puttrar BBQsåsen
Lök, vitlök och kycklingen ovanpå
Häll BBQsåsen över allt
6 h på lågtemp
Smaklig måltid




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar